باشگاه کوهنوردی ملکان
mount-group-malekan 
قالب وبلاگ
نويسندگان
چت باکس


1

[ سه شنبه بیستم مرداد ۱۳۹۴ ] [ 8:15 ] [ همنورد ]

برای دیدن بقه تصاویر به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
[ یکشنبه هجدهم مرداد ۱۳۹۴ ] [ 17:54 ] [ همنورد ]

عکاسان برنامه : آقایان حاج غلامحسین ستاری و سعید اسدزاده 

برای دیدن بقه تصاویر به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
[ دوشنبه دوازدهم مرداد ۱۳۹۴ ] [ 10:18 ] [ همنورد ]

عکاس برنامه:حاجی غلامحسین ستاری

(برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب بروید)


ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و هشتم تیر ۱۳۹۴ ] [ 21:14 ] [ همنورد ]

عصر روز جمعه 94/4/19 بمناسبت روز جهانی قدس صعودی نمادین توسط کوهنوردان شهرستان ملکان به ارتفاعات آرپادرسی اجرا شد و بعد از اتمام صعود مراسم ضیافت افطاری به میزبانی گروه کوهنوردی ملکان و با حضور ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان در دامان طبیعت انجام گرفت . جا دارد از حضور گرم و صمیمی شرکت کنندگان در این برنامه نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشیم ....      

 مدیریت گروه کوهنوردی ملکان

 

عکاس:حاج غلامحسین ستاری

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و یکم تیر ۱۳۹۴ ] [ 9:26 ] [ همنورد ]

عکاس برنامه:حاج غلامحسین ستاری 

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب رجوع کنید 


ادامه مطلب
[ سه شنبه نهم تیر ۱۳۹۴ ] [ 12:16 ] [ همنورد ]
با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همنوردان عزیز از اینکه به دلیل مشکلاتی که برای سایت بلگفا پیش اومده بود و نتوانستیم مدتی در خدمت عزیزان باشیم پوزش می طلبیم . ان شالله همانند گذشته کنار شما عزیزان لحظات خوبی خواهیم داشت  .

[ سه شنبه نهم تیر ۱۳۹۴ ] [ 11:51 ] [ همنورد ]

کم آبی (Dehydration)

مصرف کم آب در کوهستان باعث بروز مشکلات زیر می‌شود:

افزایش خطر آسیب سرمایی
افزایش خستگی
افزایش اختلال در تصمیم گیری درست
افزایش بروز بیماری ارتفاع زدگی ناشی از کمبود اکسیژن

میزان نقطه جوش آب در ارتفاعات:

افزایش فشار هوا باعث افزایش نقطه جوش و کاهش فشار هوا باعث کاهش نقطه جوش آب می‌گردد. به طور مثال در ارتفاعات بالا و قله‌ها، آب در دمای پائین‏ تری جوش می‌آید.

توجهبهتر است در ارتفاعات، آب را برای مدت بیشتری حرارت داد تا دمای آب پس از جوشیدن، به حد کافی برای استریلیزه شدن رسیده باشد.

روش تهیه نوشابه ورزشی:

۱ لیتر آب + ۵ گرم شکر + ۱/۵ گرم نمک‌ ترجیحا” ORS + چند قطره لیمو ترش

نکات مهم در مصرف آب در کوهستان:

آب ناشی از ذوب برف و یخ به علت منیزیم زیاد باعث اسهال می‌شود، مگر آنکه با آب میوه، نمک و شکر ترکیب شود.
آب چشمه را باید آلوده تلقی کرد، مگر اینکه مطمئن باشید چشمه‌ای که از آب آن استفاده می‌کنید حداقل ۱۵ متر از زیر زمین می‌گذرد.

تدابیر مناسب برای پیشگیری از کم آبی بدن در کوهستان:

برنامه اجباری نوشیدن آب به صورت هر ۳ ساعت ۱ لیتر
اضافه کردن ۴ تا ۸ گرم کربوهیدرات در هر لیتر حین کوهنوردی

توجهتصویر زیر میزان رنگ ادرار و ارتباط آن با کم آبی بدن را نشان می‌دهد:

منبع:  کتاب مجموعه ای از اطلاعات پزشکی، بیماری ها، امداد و نجات برای کوهنوردی و سفر در طبیعت

[ چهارشنبه سی ام بهمن ۱۳۹۲ ] [ 13:57 ] [ همنورد ]


[ سه شنبه بیست و نهم بهمن ۱۳۹۲ ] [ 9:21 ] [ همنورد ]

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب رجوع کنید


ادامه مطلب
[ شنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۲ ] [ 22:17 ] [ همنورد ]

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود


ادامه مطلب
[ یکشنبه بیستم بهمن ۱۳۹۲ ] [ 11:17 ] [ همنورد ]

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود


ادامه مطلب
[ یکشنبه سیزدهم بهمن ۱۳۹۲ ] [ 13:25 ] [ همنورد ]


برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود



ادامه مطلب
[ یکشنبه ششم بهمن ۱۳۹۲ ] [ 17:23 ] [ همنورد ]

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود


ادامه مطلب
[ جمعه بیست و هفتم دی ۱۳۹۲ ] [ 19:0 ] [ همنورد ]

زانو بزرگترین و پیچیده ترین مفصل بدن است. پایداری و ثبات دینامیکی زانو بوسیله عناصر (رباطهای متقاطع - رباطهای طرفی - منیسک ها - کپسول مفصلی و عضلات مجاور) تامین میشود.
عضلات قدرتمند چهارسر در جلوی ران و هامسترینگ (پنجه غازی) در پشت ران موجب باز و بسته شدن و حرکات جانبی مفصل زانو می شوند.
زانو مفصلی است که وزن بدن را تحمل نموده و نسبت به افزایش وزن بسیار حساس میباشد بطوریکه در هنگام راه رفتن سه برابر وزن، در موقع دویدن و بالا رفتن از ارتفاع پنج برابر وزن و در فرود از ارتفاع متناسب با شیب مسیر هفت تا ده برابر وزن به مفصل زانو فشار و استرس وارد میشود.

مطالعات و بررسیهای انجام شده نشان میدهد متاسفانه اکثر کوهنوردان در کشور ما بدلیل عدم مراقبت و رعایت اصول کوهنوردی دچار آسیبهای مفصل زانو، خصوصا آسیب منیسک و آرتروز زود هنگام مفاصل زانو میشوند.
با بروز این آسیبها گاها باید برای همیشه از ورزش کوهنوردی خداحافظی کرد. از این رو جهت مراقبت از عناصر تشکیل دهنده ثبات و پایداری مفصل زانو رعایت موارد ذیل اجتناب ناپذیر میباشد :
1- داشتن وزن طبیعی بر اساس معیار BMI
اگر میانگین سنی کوهنوردان را 18 تا 40 درنظر بگیریم 2_+22 = BMI مناسب خواهد بود.

2- گرم کردن بدن قبل از شروع برنامه و انجام تمرینات کششی مناسب برای تقویت عضلات چهار سر و هامسترینگ
با قویتر شدن این عضلات فشار و استرس ازمفصل زانو برداشته میشود.

3- کفش کوهنوردی باید استاندارد 1.5 تا 2 سانتیمتر پاشنه را بطورتیکه قوس کف داخل، تقعر کف پا را بپوشاند. عاج مناسب داشته و تهویه داخل و بیرون کفش بخوبی انجام گیرد. کف و پاشنه انعطاف لازم داشته و فشارهای معکوس را بخوبی جذب کند.

4- دویدن، پریدن، جهیدن، ایستادنهای بیجا و حرکات ناگهانی از عوامل دیگر آسیب به زانو میباشد. متاسفانه کوهنوردان تمایل دارند هنگام فرود در شرایطی شن اسکی کنند در اینصورت آسیب جدی به زانوهای خود وارد میکنند.

5- انحراف محور در مفاصل مچ پا، زانو، ران و صافی کف پا میتواند موجب آسیبهای مفصل زانو شود. در اینصورت قبل از پرداختن به کوهنوردی باید با پزشک ارتوپد مشاوره انجام گیرد.

امید است کوهنوردان عزیز با رعایت و مراقبت از سلامتی خود (خصوصا زانوها) با نشاط و شادابی هر چه بیشتر به ورزش مفرح کوهنوردی ادامه دهند.

[ پنجشنبه بیست و ششم دی ۱۳۹۲ ] [ 7:24 ] [ همنورد ]

بقیه تصاویر در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و دوم دی ۱۳۹۲ ] [ 14:38 ] [ همنورد ]

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود

ادامه مطلب
[ شنبه چهاردهم دی ۱۳۹۲ ] [ 21:57 ] [ همنورد ]

با سلام و درود خدمت بازدیدکنندگان عزیز 

به اطلاع میرساند که هفته‎ای که گذشت سرویس پرشین گیگ بطور موقت از دسترس خارج شد، این عدم دسترسی تصمیمی بود که در حداقل زمان ممکن برای جلوگیری از صدمات احتمالی که طی حملاتی به سرورهای پی.جی صورت گرفته بود، اتخاذ شدو به دلیل اینکه تصاویر باشگاه در سایت مورد نظر آپلود میشود تعدادی از تصاویر حذف شده و قابل رویت نیستند که در اسرع وقت به روز رسانی شده و در معرض دید شما عزیزان قرار خواهد گرفت 

[ سه شنبه دهم دی ۱۳۹۲ ] [ 7:15 ] [ همنورد ]

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب
[ دوشنبه دوم دی ۱۳۹۲ ] [ 10:28 ] [ همنورد ]
این برنامه به همراهی تعدادی از عزیزان گروه کوهنوردی سهند اجرا و  ساعت 11 قبل از ظهر به اتمام رسید  
برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود

ادامه مطلب
[ شنبه سی ام آذر ۱۳۹۲ ] [ 7:27 ] [ همنورد ]
   ........   مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

هدف ازاین وبلاگ ترویج ورزش های عمومی علی الخصوص کوه نوردی است
باشگاه كوهنوردي ملكان از تمامي همشهريان علاقه مند دعوت مي كند در برنامه هاي كوهنوردي باشگاه شركت بكنند