X
تبلیغات
باشگاه کوهنوردی ملکان

باشگاه کوهنوردی ملکان
mount-group-malekan 
قالب وبلاگ
نويسندگان
چت باکس


[ سه شنبه بیست و ششم فروردین 1393 ] [ 11:50 ] [ همنورد ]


برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود


ادامه مطلب
[ شنبه بیست و سوم فروردین 1393 ] [ 9:56 ] [ همنورد ]

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود


ادامه مطلب
[ شنبه شانزدهم فروردین 1393 ] [ 10:36 ] [ همنورد ]

[ دوشنبه یازدهم فروردین 1393 ] [ 11:17 ] [ همنورد ]

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود


ادامه مطلب
[ جمعه هشتم فروردین 1393 ] [ 22:28 ] [ همنورد ]

سال 1393 را به همه هموطن ها ، مخصوصا همنوردان و همشهریان عزیز  تبریک گفته و سلامتی و تندرستی را برای همگی شما عزیزان از خداوند متعال خواستاریم.

[ پنجشنبه بیست و نهم اسفند 1392 ] [ 12:33 ] [ همنورد ]

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود


ادامه مطلب
[ جمعه بیست و سوم اسفند 1392 ] [ 12:43 ] [ همنورد ]

مدیریت باشگاه از تمامی عزیزانی که قبول زحمت کرده وبا شرکت  در این برنامه کوشیدند که یادمان همنورد عزیزمان هر چه باشکوه تر برگزار گردد کمال تشکر را دارد امیدواریم تن درست و سالم باشید 

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود


ادامه مطلب
[ جمعه شانزدهم اسفند 1392 ] [ 16:19 ] [ همنورد ]
برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود

ادامه مطلب
[ جمعه نهم اسفند 1392 ] [ 15:10 ] [ همنورد ]

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود


ادامه مطلب
[ جمعه دوم اسفند 1392 ] [ 16:24 ] [ همنورد ]

کم آبی (Dehydration)

مصرف کم آب در کوهستان باعث بروز مشکلات زیر می‌شود:

افزایش خطر آسیب سرمایی
افزایش خستگی
افزایش اختلال در تصمیم گیری درست
افزایش بروز بیماری ارتفاع زدگی ناشی از کمبود اکسیژن

میزان نقطه جوش آب در ارتفاعات:

افزایش فشار هوا باعث افزایش نقطه جوش و کاهش فشار هوا باعث کاهش نقطه جوش آب می‌گردد. به طور مثال در ارتفاعات بالا و قله‌ها، آب در دمای پائین‏ تری جوش می‌آید.

توجهبهتر است در ارتفاعات، آب را برای مدت بیشتری حرارت داد تا دمای آب پس از جوشیدن، به حد کافی برای استریلیزه شدن رسیده باشد.

روش تهیه نوشابه ورزشی:

۱ لیتر آب + ۵ گرم شکر + ۱/۵ گرم نمک‌ ترجیحا” ORS + چند قطره لیمو ترش

نکات مهم در مصرف آب در کوهستان:

آب ناشی از ذوب برف و یخ به علت منیزیم زیاد باعث اسهال می‌شود، مگر آنکه با آب میوه، نمک و شکر ترکیب شود.
آب چشمه را باید آلوده تلقی کرد، مگر اینکه مطمئن باشید چشمه‌ای که از آب آن استفاده می‌کنید حداقل ۱۵ متر از زیر زمین می‌گذرد.

تدابیر مناسب برای پیشگیری از کم آبی بدن در کوهستان:

برنامه اجباری نوشیدن آب به صورت هر ۳ ساعت ۱ لیتر
اضافه کردن ۴ تا ۸ گرم کربوهیدرات در هر لیتر حین کوهنوردی

توجهتصویر زیر میزان رنگ ادرار و ارتباط آن با کم آبی بدن را نشان می‌دهد:

منبع:  کتاب مجموعه ای از اطلاعات پزشکی، بیماری ها، امداد و نجات برای کوهنوردی و سفر در طبیعت

[ چهارشنبه سی ام بهمن 1392 ] [ 13:57 ] [ همنورد ]

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب رجوع کنید


ادامه مطلب
[ شنبه بیست و ششم بهمن 1392 ] [ 22:17 ] [ همنورد ]

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود


ادامه مطلب
[ یکشنبه بیستم بهمن 1392 ] [ 11:17 ] [ همنورد ]

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود


ادامه مطلب
[ یکشنبه سیزدهم بهمن 1392 ] [ 13:25 ] [ همنورد ]


برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود



ادامه مطلب
[ یکشنبه ششم بهمن 1392 ] [ 17:23 ] [ همنورد ]

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود


ادامه مطلب
[ جمعه بیست و هفتم دی 1392 ] [ 19:0 ] [ همنورد ]

زانو بزرگترین و پیچیده ترین مفصل بدن است. پایداری و ثبات دینامیکی زانو بوسیله عناصر (رباطهای متقاطع - رباطهای طرفی - منیسک ها - کپسول مفصلی و عضلات مجاور) تامین میشود.
عضلات قدرتمند چهارسر در جلوی ران و هامسترینگ (پنجه غازی) در پشت ران موجب باز و بسته شدن و حرکات جانبی مفصل زانو می شوند.
زانو مفصلی است که وزن بدن را تحمل نموده و نسبت به افزایش وزن بسیار حساس میباشد بطوریکه در هنگام راه رفتن سه برابر وزن، در موقع دویدن و بالا رفتن از ارتفاع پنج برابر وزن و در فرود از ارتفاع متناسب با شیب مسیر هفت تا ده برابر وزن به مفصل زانو فشار و استرس وارد میشود.

مطالعات و بررسیهای انجام شده نشان میدهد متاسفانه اکثر کوهنوردان در کشور ما بدلیل عدم مراقبت و رعایت اصول کوهنوردی دچار آسیبهای مفصل زانو، خصوصا آسیب منیسک و آرتروز زود هنگام مفاصل زانو میشوند.
با بروز این آسیبها گاها باید برای همیشه از ورزش کوهنوردی خداحافظی کرد. از این رو جهت مراقبت از عناصر تشکیل دهنده ثبات و پایداری مفصل زانو رعایت موارد ذیل اجتناب ناپذیر میباشد :
1- داشتن وزن طبیعی بر اساس معیار BMI
اگر میانگین سنی کوهنوردان را 18 تا 40 درنظر بگیریم 2_+22 = BMI مناسب خواهد بود.

2- گرم کردن بدن قبل از شروع برنامه و انجام تمرینات کششی مناسب برای تقویت عضلات چهار سر و هامسترینگ
با قویتر شدن این عضلات فشار و استرس ازمفصل زانو برداشته میشود.

3- کفش کوهنوردی باید استاندارد 1.5 تا 2 سانتیمتر پاشنه را بطورتیکه قوس کف داخل، تقعر کف پا را بپوشاند. عاج مناسب داشته و تهویه داخل و بیرون کفش بخوبی انجام گیرد. کف و پاشنه انعطاف لازم داشته و فشارهای معکوس را بخوبی جذب کند.

4- دویدن، پریدن، جهیدن، ایستادنهای بیجا و حرکات ناگهانی از عوامل دیگر آسیب به زانو میباشد. متاسفانه کوهنوردان تمایل دارند هنگام فرود در شرایطی شن اسکی کنند در اینصورت آسیب جدی به زانوهای خود وارد میکنند.

5- انحراف محور در مفاصل مچ پا، زانو، ران و صافی کف پا میتواند موجب آسیبهای مفصل زانو شود. در اینصورت قبل از پرداختن به کوهنوردی باید با پزشک ارتوپد مشاوره انجام گیرد.

امید است کوهنوردان عزیز با رعایت و مراقبت از سلامتی خود (خصوصا زانوها) با نشاط و شادابی هر چه بیشتر به ورزش مفرح کوهنوردی ادامه دهند.

[ پنجشنبه بیست و ششم دی 1392 ] [ 7:24 ] [ همنورد ]

بقیه تصاویر در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و دوم دی 1392 ] [ 14:38 ] [ همنورد ]

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب رجوع شود

ادامه مطلب
[ شنبه چهاردهم دی 1392 ] [ 21:57 ] [ همنورد ]

با سلام و درود خدمت بازدیدکنندگان عزیز 

به اطلاع میرساند که هفته‎ای که گذشت سرویس پرشین گیگ بطور موقت از دسترس خارج شد، این عدم دسترسی تصمیمی بود که در حداقل زمان ممکن برای جلوگیری از صدمات احتمالی که طی حملاتی به سرورهای پی.جی صورت گرفته بود، اتخاذ شدو به دلیل اینکه تصاویر باشگاه در سایت مورد نظر آپلود میشود تعدادی از تصاویر حذف شده و قابل رویت نیستند که در اسرع وقت به روز رسانی شده و در معرض دید شما عزیزان قرار خواهد گرفت 

[ سه شنبه دهم دی 1392 ] [ 7:15 ] [ همنورد ]
   ........   مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

هدف ازاین وبلاگ ترویج ورزش های عمومی علی الخصوص کوه نوردی است
باشگاه كوهنوردي ملكان از تمامي همشهريان علاقه مند دعوت مي كند در برنامه هاي كوهنوردي باشگاه شركت بكنند